RODO – LEPSZA OCHRONA TWOICH DANYCH OSOBOWYCH
※ Co to jest RODO?
RODO to nowe rozporządzenie o ochronie danych osobowych.
※ Co daje mi ta regulacja?
RODO zapewnia Ci większą kontrolę nad Twoimi danymi i wiedzę o tym, co się z nimi dzieje.
※ Od kiedy obowiązują zmiany?
RODO wchodzi w życie od 25 maja 2018 roku.
※ Czy jako klient mam jakieś nowe obowiązki?
W związku z wejściem RODO w życie, nic nie musisz robić. To my jesteśmy zobligowani dostosować się do nowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
RODO w skrócie
RODO to nowe zasady ochrony danych osobowych, które wynikają z unijnego Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych. Doceniamy to, że europejski ustawodawca zdecydował się wprowadzić RODO. Dzięki nowym przepisom wszyscy mamy większą kontrolę i ochronę nad danymi osobowymi. Dodatkową korzyścią dla klientów jest to, że wszystkie usługi będą teraz świadczone w bardziej transparentny sposób. Warto znać swoje prawa i zasady, na podstawie których różne podmioty i instytucje mogą przetwarzać dane osobowe. Poniżej postaramy się przedstawić najważniejsze zagadnienia dotyczące RODO:
Dzięki RODO możesz:
※ możesz wiedzieć, jakie dane przetwarzamy i co z nimi robimy
※ możesz poprawić swoje dane, gdybyś znalazł w nich ewentualne błędy
※ możesz przenieść swoje dane tam, gdzie będziesz tylko chciał
※ możesz usunąć swoje dane (możesz zostać zapomnianym)
Co robimy z Twoimi danymi stosując RODO:
※ przetwarzamy dane zawsze zgodnie z prawem i w konkretnym celu
※ przetwarzamy nie więcej danych, niż jest to konieczne
※ dbamy o to, aby Twoje dane były aktualne, rzetelne i prawdziwe
※ zawsze chronimy Twoje dane i zapewniamy ich poufność
※ imię
※ nazwisko
※ nick (nazwa użytkownika)
※ płeć
※ adres zamieszkania (adres płatnika)
※ adres dostawy (adres wysyłki)
※ adres e-mail
※ telefon
※ adres IP
※ lokalizacja
※ nazwa firmy (w przypadku firm)
※ numer NIP (w przypadku firm)
※ numer REGON (w przypadku firm)
※ gdy wyraziłeś na to zgodę
※ gdy realizujemy Twoje zamówienie (np. sprzedaż i wysyłka produktów)
※ gdy wykonujemy zamówioną przez Ciebie usługę (np. newsletter)
※ gdy publikujemy Twoją opinię lub komentarz na naszej stronie (np. opinia o produkcie)
※ gdy komunikujemy się z Tobą przy pomocy formularza kontaktowego lub innych narzędzi online
※ gdy mamy ku temu podstawę prawną (np. windykacja należności)
※ gdy wymaga tego nasz (jako administratora danych) prawnie uzasadniony interes (np. badamy satysfakcję klientów, prowadzimy marketing bezpośredni, dostarczamy produkty lub usługi dostosowane do Twoich potrzeb)
Wizja prywatności iWALK Polska
W naszej firmie wiemy, że prywatność jest bardzo istotną wartością. Rozumiemy ją jako prawo do poszanowania naszych danych osobowych i kontroli nad informacjami na nasz temat. Dane osobowe wszystkich obywateli w Unii Europejskiej, również w Polsce, podlegają szczególnej ochronie. W naszej firmie respektujemy wszystkie uprawnienia naszych klientów. Ustawodawca europejski postanowił uregulować kwestie ochrony danych osobowych i prywatności, wdrażając ustawę RODO – Rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Dało ono obywatelom Unii szereg praw i wprowadziło pożądaną transparentność. Przepisy RODO obowiązują od 25 maja 2018 r. i są nowym elementem rzeczywistości, do której cała Europa musi się dostosować.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby w pełni przestrzegać nowych przepisów i jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie co do prawidłowości naszych działań. Powołaliśmy w tym celu Administratora Ochrony Danych Osobowych. Administrator czuwa nad tym, byśmy przestrzegali wszystkich reguł związanych z ochroną danych osobowych i chętnie odpowie, oczywiście z zachowaniem poufności, na wszystkie pytania naszych klientów. Informacje od Administratora Ochrony Danych Osobowych znajdują się pod linkiem (https://iwalk.pl/rodo-informacje/).
Priorytetem dla nas zawsze było i zawsze będzie bezpieczeństwo danych naszych klientów. Podlegają one bardzo szczególnej ochronie. Jeżeli przekazujemy komuś dane osobowe, to jest to ścisła grupa podmiotów, z którymi współpracujemy w celu realizacji zamówień, czy też usług. Dane te zawsze są bezpieczne, ponieważ stosujemy wszystkie możliwe i najnowsze zabezpieczenia technologiczne.
Do tego, ściśle stosujemy się do obowiązujących przepisów. Jesteśmy transparentni i jasno pokazujemy, jakie dane przetwarzamy, w oparciu o jakie przepisy, i jakie konkretnie prawa przysługują naszym klientom w tym zakresie. Udostępniamy te informacje na naszej stronie internetowej dotyczącej RODO (https://iwalk.pl//rodo-ochrona-danych/), jak również w polityce prywatności, która reguluje zasady ruchu w Internecie, w tym ciasteczek (https://iwalk.pl/polityka-prywatnosci/). Respektujemy oczekiwania i decyzje naszych klientów dotyczące przetwarzanych przez nas danych. Staramy się zawsze wyjaśniać wszystkie kwestie związane z danymi osobowymi w prosty i przejrzysty sposób.
Rozumiemy też, że nasi klienci mają różną wrażliwość i różne rozumienie na temat prywatności. Dlatego też oferujemy rozwiązania dla wszystkich. Szanujemy prywatność każdego i dlatego każdy nasz klient ma prawo zrezygnować z tego, byśmy do niego dzwonili, pisali lub kontaktowali się nim bezpośrednio. Oczywiście bardzo nam zależy na tym, aby móc do Was dzwonić, pisać, oferować nasze produkty i usługi, ale jeśli dokonacie innego wyboru, będziemy zawsze respektować wasze decyzje. Ci klienci, którzy wyrazili sprzeciw będą również mogli korzystać z naszych usług w sposób dostosowany do swoich preferencji.
Mamy wielką nadzieję, że dalej będziemy mogli współpracować oferując nasze produkty i usługi w bezpieczny sposób z poszanowaniem prywatności danych osobowych oraz Waszych preferencji.
Skontaktuj się z nami
Kto i w czym może Ci pomóc?
※ Pracownicy iWALK Polska – jeśli chcesz złożyć dyspozycję, która dotyczy Twoich danych osobowych – skontaktuj się z nami
※ Administrator Danych Osobowych – jeśli Twoja sprawa dotyczy sposobu, w jaki przetwarzamy dane w iWALK Polska – napisz do administratora na adres e-mail: [email protected]
※ Urząd Ochrony Danych Osobowych (wcześniej GIODO) – jeśli chcesz wnieść skargę na to, jak przetwarzane są Twoje dane osobowe – odwiedź stronę internetową https://giodo.gov.pl/